11 lipca 2017

Agata Czykierda-Grabowska "Kiedy na mnie patrzysz"

„Otwórz oczy. Popatrz na mnie. Kiedy na mnie patrzysz, wiem, że żyję.”

Czy nie każdy z nas nie chciałby przeżyć przepięknej historii tak jak w kopciuszku? Przeżyć piękne uczucie miłości i emocje, jakie im towarzyszą. Tak właśnie w debiutanckiej powieści Agaty Czykierdy – Grabowskiej „Kiedy na mnie patrzysz” pisarka daje nam emocjonującą powieść. Nic więcej nie mogę wam przekazać gdyż jeszcze nie pozbierałam się emocjonalnie po przeczytaniu książki. 

"Miłość jest piękna, czysta i wyidealizowana, ale tylko wtedy, gdy jest niespełniona. Nie ma wtedy okazji pokazać swojego brzydszego wnętrza, nieidealnego oblicza: zazdrości, zaborczości, zawodu, zdrady."


Karina i Aleksander to młodzi ludzie z bolesnymi doświadczeniami. W przeszłości została brutalnie zgwałcona i pobita. Po tym wszystkim, co się wydarzyło dziewczyna straciła wiarę w uczciwych mężczyzn i normalne życie. Aleksander, jako dziecko chorował na białaczkę po wielu miesiącach walki udaje się mu wyleczyć. Chłopak wie, że może w każdej chwili nastąpić nawrót choroby, ale nie znajduje już więcej siły, aby z chorobą walczyć. 


Kiedy życie wydaje się najmniej zaskakujące to przewrotny los stawia na drodze sobie tych dwoje. Na drodze zostaje potrącony pies a przez to Karina i Aleksander poznają się przypadkiem w tym momencie ich życie zostaje wywrócone do góry nogami. Niespodziewanie między tym dwojgiem rodzi się uczucie. Choć tak młodzi i z przeszłością próbują stworzyć coś pięknego, ale często komplikuje im się to prowadząc emocjonującą grę uczuć. Czy ich miłość przetrwa prze to, co młodzi ukrywają? Czy ich spotkanie to czysty przypadek? 

Agata Czykierda – Grabowska oddała nam w ręce powieść pełną emocji, które towarzyszą podczas czytania. W trakcie lektury często chciałam odłożyć książkę na bok, aby łzy, których nie mogłam opanować przestały mi lecieć, ale powiem wam szczerze NIE MOGŁAM tego zrobić. Chciałam jak najszybciej dokończyć opowieść, aby wiedzieć, co dalej się potoczy. 

Postacie, jakie wykreowała pisarka są niesamowicie rzeczywiste a momentami oczami wyobraźni widziałam tych dwoje. Fabuła książki rozgrywa się w polskim miasteczku gdzie spotykają się Karina i Aleksander jak również Marta i Adam. Tych dwoje Marta i Adam są postaciami drugo planowymi, ale tak samo dostarczają nam pełną paletę emocji. Autorka w bardzo ciekawy sposób buduje emocje, dzięki czemu książkę czyta się z lekkością i przyjemnością. Bardzo spodobał mi się debiut tej polskiej autorki, dlatego z pewnością sięgnę po kolejne książki. 

„Kiedy na mnie patrzysz” jest to przecudowna lektura, która skradła część mojego serca. Losy dwojga młodych ludzi skłaniają nas do przystania na chwilę refleksji gdzie nas fascynuje, bawi i wzrusza ta książka. Dlatego zapraszam wszystkich, którzy uwielbiają czytać książki z gatunku New Adult do sięgnięcia po tą pozycję. Serdecznie polecam  

 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu 

Tytuł: Kiedy na mnie patrzysz
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Wydawnictwo: Novae Res
Ilość stron: 490
Data wydania: 22 kwiecień 2015
Moja ocena: 8/10 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam New Adult, czeka już na mnie inna książka autorki, więc jeśli przypadnie mi do gustu to chętnie sięgnę też po tę książkę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja :) ja swoją przygodę z NA zaczynałam właśnie od innej książki tej autorki i bardzo mi się podobała :) muszę więc i tę książkę dopisać do mojej czytelniczej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie nie mam jej w planach. Jakoś tak nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią podsunę tytuł córce, powinien ją zainteresować. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach tę panią, ale raczej zacznę od "Jak powietrze", bo mam już u siebie na półce

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Jeśli odwiedzasz bloga i czytasz posty to pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło bo wtedy wiem, że moje starania nie poszły na marne.
Miłego czytania.
Beata