28 marca 2017

Agnieszka Płoszaj "Czarodziejka"



Opis:
Łódzki półświatek, nielegalne interesy i mroczna tajemnica sprzed lat!

Julia Bronicka nie jest grzeczną dwudziestolatką. Gdy jej przyjaciółka i wspólniczka wpada w kłopoty, Julia rusza na ratunek. Klientka powierza Mani tajemniczy pakunek, wkrótce potem zostaje zamordowana, a Mania znajduje się w centrum śledztwa prowadzonego przez komisarza Karskiego i podkomisarza Mielczarka. Julia nie wierzy im za grosz, ale musi z nimi współpracować dla dobra przyjaciółki. Czy cała trójka zdoła się porozumieć, zanim będzie za późno? Śledztwo zatacza coraz szersze kręgi, a przeszłość ofiary kryje w sobie wiele tajemnic. 

Recenzja: 
W moje ręce wpadła ostatnio debiutancka książka Agnieszki Płoszaj „Czarodziejka”. Kryminał, który czytałam jest ciekawy i interesujący. Pisarka wiedziała dokładnie, o czym pisze i dla kogo. Sami się przekonajcie czytając recenzje.

Agnieszka Płoszaj właścicielka salonu urody i kreowania wizerunku, instruktorka fryzjerstwa oraz organizatorka warsztatów dla młodzieży. Jej największą pasją jest literatura, którą stara się zainteresować najmłodszych, angażując się m.in. w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”.



Julia i Mania wspólnie prowadzą kawiarnię w Łodzi. Mania jest miła i naiwna a Julia skryta i inteligentna. To Julia ciągle opiekuje się Manią, która ciągle pakuje się w kłopoty. Jej największymi kłopotami w tym momencie są źle ulokowane uczucia. Starsza pani zaprzyjaźnia się z Manią, która przekazuje dziewczynie dziwny pakunek na przechowanie. Kobieta zostaje zamordowana a sprawą zajmuje się policja. 
"Przystanęła obok wystawionych przez dozorcę kubłów na śmieci. Zdecydowanym ruchem podniosła klapę jednego z nich. Uderzył ją kwaśny odór. W mroku dostrzegła błysk jego zapłakanych i przerażonych oczu. Odwróciła głowę i zatrzasnęła klapę."
Fabuła książki jest ciekawie napisana przenosząc nas momentami do lat osiemdziesiątych ukazując urywki wydarzeń a później przenosi nas do czasów współczesnych a akcja toczy się głównie w Łodzi, ale także poza granice Polski. Autorka książki w bardzo ciekawy sposób przeplata różne wydarzenia tak, aby układać nam stopniowo wiedze w formie układanki. Ale na samym końcu, kiedy ułożymy wszystkie brakujące do siebie elementy to znajdziemy bardzo dobry kryminał.

W książce są poruszane tematy takie jak śmierć, wypadek, tajemnicze paczki oraz wiele innych. Chce również wspomnieć o okładce książki, który przyciąga wzrok czytelnika (mogę przyznać z czystym sumieniem, że jeszcze nie widziałam tak świetnej okładki książki do kategorii Kryminał).

Najbardziej polubiłam postać Julii za wszystko, co potrafiła zrobić dla przyjaciółki. Choć nie zawszę zgadzałabym się z decyzjami dziewczyny to wiem, że na samym końcu pewnie postąpiłabym tak samo. Tajemnice z przeszłości zbliżają do siebie dziewczyny, lecz nie wiem, czemu (bo nie mogę tego zrozumieć), czemu Mania nie może uczyć się na własnych błędach i nie wyciąga wniosków z własnego życia.



Agnieszka Płoszaj stworzyła świetnie wciągającą powieść, do której nie możesz się uwolnić od pierwszych stron książki. Jak to kryminał znajdziemy tu zbrodnie i niebezpiecznych ludzi, co dodaje książce osobliwego uroku. Ja książkę przeczytałam z miłą chęcią, ale mam nadzieje, że niedługo doczekamy się kontynuacja powieści, bo tak sugeruje zakończenie książki. moja ocena książki to 7/10. Jeśli szukasz dobrego kryminału do poczytania to właśnie dobrze trafiliście szukając tej książki. Serdecznie polecam 


AUTOR: Agnieszka Płoszaj
TYTUŁ: Czarodziejka
ILOŚĆ STRON: 480
WYDAWNICTWO: W.A.B. 
MOJA OCENA: 9/10
Za możliwość przeczytania książki dziękuje wydawnictwu W.A.B.

2 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowało mnie to, że akcja tej powieści dzieje się w Łodzi - to miasto jest mi bardzo bliskie i chyba tylko z tego powodu byłabym skłonna skusić się na przeczytanie tej powieści :) Jeżeli chodzi o kryminały to zdecydowanie bardziej wolę Cobena czy Christie, niemniej jednak może kiedyś skuszę się na "Czarodziejkę".

    OdpowiedzUsuń

Jeśli odwiedzasz bloga i czytasz posty to pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło bo wtedy wiem, że moje starania nie poszły na marne.
Miłego czytania.
Beata